jump to navigation

Naisia teknologisen murroksen aallonharjalla Monday, January 23, 2006

Posted by Sami Oinonen in kuluttaminen, musiikki.
trackback

pBUR-1916361v245.jpg

Burberryn ruutukuvio, tuo sovinnaisen tätimuodin tähti-ilmentymä ja oireyhtymä on ulottanut lonkeronsa myös mp3-soitinlisävarusteisiin. Ja ei minkä tahansa mp3-soittimen vaan iPodin tietty, sehän on käytännössä mp3-soitinmarkkinat. Kuvan ajattoman tyylikäs kotelo ei pelkäsään kerro kantajansa olevan ajan hermolla, vaan henkii sitä arjen modernia eleganssia jota jokaisen itseään arvostavan naisen olisi syytä omaksua varustukseensa.

Kohta lennokkaiden ystävättärien shoppailureissuja sävyttää tyypillisten “ai siis että oli upeeta kitschbyyelissä viikonloppuna…” sidesanojen ohella myös “montaks gigaa sun podissa on…” ja “joko latasit uusimman celine dionin podiisi aituunssista?” heitot.

Burberryn iPod-kotelo on selkeä todiste mp3-soitinten arkipäiväistymisestä ja soitinmarkkinoiden kasvukäyrän edessä olevasta vääjäämättömästä hidastumisesta. Sitten kun Valmetilta tulee traktoreihin lisävarusteena iPod-telakka voimme sanoa mp3-soittimien saavuttaneen lähtemättömän paikan arkipäivässämme, aivan kuten Turun Sinappi ja Valion punainen maito. Burberryn iPod-kotelo on hiukan tyyris, n. 120 euroa, mutta varsin monikäyttöinen – känny ja first aid-ehostuskitti luulisi sinne mahtuvan näpsäkästi jos nyt sitä iPodia ei satu olemaan tai se tuntuu jotenkin turhalta.

Farkku-Volvo, Stokkan kanta-asiakaskortti, golfia Sarfvikissä, viikonloput Hangon vierasvenesatamassa, paritalon puolikas Espoossa, sauvakävelyä tuulipuku suhisten perheen Bamsse-koiran kanssa, Burberryn iPod-kotelo kevyesti lanteilla…mitä vielä voi vaatia että elämä olisi täydellinen?

Comments»

1. ÜBERKUUL. » Luksuksen alamäki - Tuesday, February 21, 2006

[…] LV kosiskelee kassillaan ei niin perinteistä luksusbrändien asiakaskuntaa aivan samoin kuin Burberry iPod-koteloineen. Saa nähdä ryntäävätkö Vuittonin vakkariasiakkaat barrikadeille. Näinkö julkeasti brändin maallistuminen tapahtuu? Kohtahan LV alkaa näkymään patalapuissa ja -kintaissa, kännykänkuorissa ja kumisaappaissa. Ei ei ei. Missä on eksklusiivisuus? […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: