jump to navigation

Parkkihallit henkisen kasvun tyyssijoina Wednesday, February 1, 2006

Posted by Sami Oinonen in brändit, status quo.
trackback

Yksi sisäisen viestinnän tärkeimmistä tehtävistä on iskostaa työntekijöiden mieliin yrityksen rikkumatonta kiiltokuva-arvomaailmaa. Miksei sitä siis tehtäisi myös pääkonttorin parkkihallissa? Otteita erään teksasilaisen energiayhtiön parkkihallista seuraavasti:

  • KERROS 1- BOLD…enough to see the right answers and look for the right questions
  • KERROS 2- INNOVATIVE…both in our quest for ideas and our creation of new businesses
  • KERROS 3- SMART…enough to see a new solution, wise enough to judge its merits
  • KERROS 4- UNITED…internally to reach our goals and with our clients to exceed their expectations
  • KERROS 5- AMBITIOUS…to succeed because we know our work has purpose and consequences
  • KERROS 6- ACCOMPLISHED…because for us, ambition is only a measure of our ability to succeed
  • KERROS 7- RESOURCEFUL…because the leader of the pack is usually the one that got to the front first
  • KERROS 8- CREATIVE…because we believe if you’re not in a box, you don’t have to think outside of it
  • KERROS 9- CONFIDENT…by blazing our own trail and showing the competition a better way to get there
  • KERROS 10- ADVENTUROUS…because we’ve established a reputation for excellence and excellence means outdoing ourselves every day
  • KERROS 11- ADAPTABLE…because we pride ourselves on the unity of our efforts, while resisting predictability in our actions
  • KERROS 12- UNDAUNTED…because we take pride in our accomplishments and even greater pride in our potential to exceed them

Kyllä. Enron oli kaikkea tätä ja vielä enemmän. Näin Enronin wunderduo Ken Layn ja Jeff Skillingin juuri alkaneen oikeudenkäynnin kunniaksi on hyvä pohtia minkä varaan oli oikeastaan rakennettu tuo Fortune-lehden USA:n innovatiivisimmaksi yritykseksi seitsemän kertaa peräkkäin valitsema kassakone. Oman edun tavoittelun ja ahneuden. Niillä on hyvä ponnistaa. Tai kuten Ken Lay on todennut “I don’t want to be rich, I want to be world-class rich”. [eng.teksti Brian Curver: Enron – Anatomy of Greed]

Comments»

1. ÜBERKUUL. » Surrealismus-naturales - Wednesday, March 29, 2006

[…] Sacramenton kaupungin tervetuliaisideaa voisivat käyttää ihan yhtä hyvin myös yritykset pääkonttoreissaan parkkihallien lisäksi. Tervetuliasmattoon vaikkapa yrityksen slogan, toimitusjohtajan kuva, jakoavaimena pönöttävä johtokunta, visio tulevaisuudesta tai arvot ja kyllä heti vierailija kokisi yrityksen olevan lähempänä. […]

2. ÜBERKUUL. » Kunnianhimo+ahneus+röyhkeys = Vankila? - Thursday, May 25, 2006

[…] Yksi Enronin arvoista, niinkuin se oli kirjoitettu Enronin Houstonissa sijaitsevan pääkonttorin parkkihallin kerrokseen 2. Enronin todella innovatiivinen wunderduo Ken Lay ja Jeff Skilling on todettu tänään syylliseksi petokseen ja sisäpiirikauppoihin. Molemmille on luvassa vähintään kymmenen vuoden vankeustuomio kun tuomiot julistetaan syyskuussa. […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: