jump to navigation

Jürgen Testosteron stikkasi kutosen sisään ja V6 ulvahti… Thursday, March 16, 2006

Posted by Sami Oinonen in brändit, trendit.
trackback

bemaridekkari ii.jpgTuotesijoittelu on päivän sana ja arkipäivää elokuvissa ja peleissä. BMW yrittää ottaa kaulaa nyt muihin automerkkeihin neljän novellin sarjalla, jonka voi ladata äänikirjana mp3:sina Bemarin UK saitilta. BMW Audio Books-sarjassa neljä suhteellisen tunnettua brittikirjailijaa on kirjoittanut näpsäkän lyhyitä spinnereitä joihin on upotettu Bimmie-huumaa. Viimeinen osio neljän sarjasta, Karin Slaughterin Cold Cold Heart julkaistiin saitilla nyt torstaina.

Tarinat vaihtelevat puolesta tunnista tuntiin ja esim. Groundhog Dayn kaltainen James Flintin moderni kauhutarina Master of the Storm on sitä itseään, kioskidekkareiden rasvaista aatelia …

…you are a hunter, bringing home your pray, you are testosterone…to help you focus you overtake a man in a van and a Ferrari, the needle touches one hundred and twenty which gives you a little adrenaline thrill…

Onko tämä sitä mitä bemarin omistaminen tekee miehelle? Tähänkö BMW haluaa pyrkiä? Tarinoista jää ennemminkin käteen myötähäpeä kuin käsitys Bemarista premium-menopelinä. Lisäksi product placement-yllätysmomentti jää täysin puuttumaan. Lukija tietää että bemarit vilistävät siellä sun täällä tekstissä. Normaalisti peleissä ja elokuvissa maksetut tuotteet tulevat vastaan enempi tai vähempi vahingossa, katsoja joko hyväksyy sijoittelun tai ei, tai se voi jäädä kokonaan huomaamatta. Bemarin äänikirjat toimivat varmasti hyvin bemarien omistajien uskon pönkittäjänä, mutta jos olisin harkitsemassa saksalaisen ajonautintojunan hankkimista niin nämä tarinat vaikuttaisivat käsitykseeni brändistä negatiivisesti. Parasta antia tarinoissa ei ole tarinat itse, vaan kertojat. Etenkin näyttelijä Forbes Massonin skottiaksenttia on hienoa kuunnella.

[BMW Audio Books]

Comments»

1. ÜBERKUUL. » Idiotismia Bemarin tapaan - Sunday, May 28, 2006

[…] Minulla ei ole sinänsä mitään BMW:n tuotteita vastaan. Päinvastoin, ihailen BMW:n massakustomointia, teknisiä innovaatioita ja designia. Mutta tulen kertomaan tästä mainoksesta kaikille motoristikavereilleni ja tulen käyttämään teidän mainostanne aina ja ikuisesti esimerkkinä täydellisen idiotismin kristalloitumasta. Katujen Laki-mainos vahvistaa edelleen sinänsä helppoa päätöstäni olla koskaan ostamatta yhtään Bemaria. Nyt ymmärrän mistä BMW yrityksenä on tehty. Testosteronista ja macho-uhosta. Hyi helvetti. […]

2. hexus - Tuesday, July 24, 2007

Tekstin uskottavuus tipahti nollille jo otsikon luettuani. BMW ei ole koko 90-vuotisen historiansa aikana valmistanut yhtäkään V6-konetta.

3. Sami Oinonen - Tuesday, July 24, 2007

pahoittelut räikeästä asiavirheestä, tarkoitus oli alunperin sanoa “rivinelonen” ulvahti, “V6” näyttää otsikossa vain yksinkertaisesti paremmalta. Sinänsä ikävää jos heiti pyyhkeen kehään jo otsikon perusteella. Täytyy myöntää, että koko otsikko on yhtä potaskaa, olihan tuo “Jurgen Testosteron” myös täysin fiktiota. Kaikesta huolimatta, aurinkoista kesänjatkoa!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: