jump to navigation

The New New Thing Thursday, April 6, 2006

Posted by Sami Oinonen in status quo, trendit.
trackback

murdoch.jpg“In 2002 it was career death to be involved with the internet, now it's a career priority.”

Tuulet kääntyvät. Näin loihe lausumaan joku mediapamppu The Economistin kiinnostavassa katsauksessa mediayritysten internet-strategioihin. Viacom, CBS, News Corp, Time Warner… suuret mediayritykset harppovat nyt voimalla nettiin.

Mutta romahtavatko tv-mainostulot, jos katsojat siirtyvät hyökyaaltoina nettivideoiden pariin? Entä miten välttyä kannibalisoimasta erittäin kannattavaa DVD-liiketoimintaa? Tässä suhteessa mediayritykset ovat saman perimmäisen kysymyksen äärellä kuin suuret suuret levy-yhtiöt CD-levyjen suhteen. Kaiken kaikkiaan kysymys on siitä pitääkö viimeiseen asti status quosta kiinni vai innovoidako? Uskaltaako vai ei?

[The Economist: Net dreams]

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: