jump to navigation

Sinisen dinosauruksen vastaisku Friday, April 21, 2006

Posted by Sami Oinonen in brändit.
trackback

Megakorporaatiotkin voivat uudistua. 90-luvulla IBM oli tuuliajolla. Vuonna 1993 IBM:n vuositappio oli kahdeksan miljardia taalaa. Fortune kutsui yritystä dinosaurukseksi ja New York Times julkaisi etusivullaan muistokirjoituksen otsikolla "The IBM Era Is Over". IBM:n viestintäjohtaja Jon Iwata muistelee 80-luvulla alkanutta syöksykierrettä osuvalla vertauksella:

I remember seeing film of trees in Yellowstone Park after a forest fire, and on the outside the trees looked fine. They looked great. They had their branches intact. But inside the trees were burned out. They were already dead; they just didn’t know it yet. That’s how IBM was in the mid 80s.”

Mutta nyt suurella sinisellä menee hyvin. 330 000 työntekijää, liikevaihto yli 90 miljardia taalaa vuodessa ja palvelubusiness kukoistaa. Kyllä suuretkin laivat kääntyvät, jos uusi suunta on selkeä. Se kestää vain tovin.

[MIT Technology Review + [Holmes Report]

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: