jump to navigation

Lets go shhhlaalom .. Fast as Schnell!! Friday, May 19, 2006

Posted by Sami Oinonen in brändit.
trackback

miss helga.jpgJoskus mainonta toimii. Tämän viikon Business Weekin kansikuvajuttu on mielenkiintoinen taustatarina Volkswagenin taannoiselle Unpimp Your Ride -mainoskampanjalle. Jutussa käydään läpi kampanjan syntyprosessia VW:n maineikkaan mainostoimiston, Crispin Porter + Boguskyn, näkökulmasta. VW oli uuden Beetlen johdosta lipsumassa täysin naisten merkiksi ja kalliit Phaeton ja Touareg aiheuttivat hämmenystä volkkarin huokealle hintamielikuvalle. Ja jotain oli tehtävä että etenkin nuoret miehet ja Golf löytäisivät toisensa.

Toimisto kävi työhön periaatteensa "anything that makes our clients famous" ohjaamana ja loi suhteellisen lyhyessä ajassa turkasen hauskat Helga & Wolfgang -mainokset. Helga-dominatrix-lyylillä on muuten oma MySpace-saitti, Miss Helga, jossa voi kuunnella Helgan tunnetuimpia lohkaisuja ("it's definitely sucking, is it hot in here?….) tai printata vaikka kokovartalokuvan polttareihin. BW:n juttu on erittäin antoisaa luettavaa.

[Business Week: The Graziest Ad Guys in America]

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: