jump to navigation

Muutoksen lauantai? Saturday, May 20, 2006

Posted by Sami Oinonen in brändit, kuluttaminen.
trackback

rotten apple 2.jpgÄkämystyneet Apple MacBook Pro-läppärin omistajat suunnittelevat nyt tälle päivälle massaprotestia, jonka tavoitteena on nostaa Applen asiakastukeen soittamalla firman ensimmäisen Intel-läppärin laatuongelmat laajempaan tietoisuuteen ja saada Apple myöntämään läppärin ongelmat. Sitä vaivaa nimittäin vinkuna, joka vaikkakin ehkä on speksien rajoissa on käytössä todella ärsyttävää. (Eikö olekin?). Eräs hyvä ystäväni on tämän vinkunan uhreja. Hän on on ollut viimeisen kuukauden puolitoista sellaisessa asiakastukipyörityksessä, johon en olisi koskaan olettanut Applen kaltaisen yrityksen sortuvan. Hänen ensimmäinen MacBook Pro ei startannut ollenkaan, toinen vinkui silmittömästi, kolmas vähemmän mutta vieläkin hänen mielestään liikaa, ja nyt hän on kohta saava neljännen MacBook Pronsa. Saa nähdä miten hänen sen kanssa käy. Toivottavasti vihdoin hyvin.

On ollut toisaalta hienoa seurata kaverini henkistä kuningaskuluttajaminän kasvua kun hän ei ole antanut periksi Applen asiakastuen ontoille kiemurteluille. Toisaalta olen samalla pystynyt sitten seuraamaan erittäin läheltä erään lähes kritiikittömästi brändiä palvoneen henkilön unelman särkymistä kun hän on vihdoin oivaltanut että Applekin on kuolevainen. Applen kohdalla pätee aivan sama sääntö kuin valitettavasti minkä muun tahansa tietokone- tai ohjelmistovalmistajan kohdalla. "Älä koskaan osta ensimmäistä versiota".

[OSx86 Project: End the Whine]

Comments»

1. Just Sopivasti - Saturday, May 20, 2006

Välillä suorastaan pelottaa joidenkin yritysten uskolliset asiakkaat, jotka eivät vaan suostu myöntämään vikaa olevan missään.

“Tää vaan toimii. Huonosti, mutta toimii…”

2. Sami Oinonen - Saturday, May 20, 2006

jep. ja Apple-fanaatikot ovat hyvä esimerkkitapaus. Siis vaikka läppäri käryäisi ja ulvoisi kuin palosireeni niin jotkut ehdottelevat vielä joitain kikkakolmosia ja valittajia syytetään jumalan kieltämisestä.

Apple Support-foorumi on hauskaa luettavaa.
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=374397&tstart=75

3. Michiel Maandag - Saturday, May 20, 2006

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=374397&tstart=75

“Put me on the “whiner” list!

Sorry Apple, I really like your OS and computers (changed from PC world 2 years ago), have 3 macs now and own your shares!
But this “whine” problem sucks!! And i’m glad i only paid less than 1000$ for my MBP.

If it’s the CPU change it! What means to me: Go to INTEL and let them pay for this piece of **** and for the replacement of our motherboards with new CPUs.
Or change to AMD.
By the way, everyone of us could have waited a little longer on a MBP with a “whine-free” INTEL CPU, if there is one.

If it is the construction of the new MBP – what the **** are you doing? After beating DELL twice, is the new apple strategy “let’s beat DELL in constructing the worst notebook ever”?
Pherhaps then it’s time to sold my shares, because DELL can do this better than you.

If it is a software problem – ähm – isn’t (wasn’t) Apple a great software company or is this also a new strategy? Let’s call it “doing it like microsoft”.

Let’s think about the two men in the newest Apple ads, and let’s imaging the new MBP ad: the “Mac” is burning and crying on the floor.

But the worst of all, apple says nothing about this problem!

Well, everything is calm and peaceful, except my MacBook Pro!!!!!! “

4. Sami Oinonen - Saturday, May 20, 2006

Still I’d suggest that you hold on to your shiny MacBook Pro. Your idea of switching to Dell sounds suicidal. I knew once a guy who had a Dell laptop. He did not spend a single day without problems, perhaps not single waking hour… He thought me a phrase I have been thereafter using successfully whenever meeting persons with Dell computers. It is an ice-breaker “Oh you have a Dell, welcome to customer service Hell.” Also, Dell is coming down fast. According to my home bible’s take on it, they have already lost it. (The Economist, May 13, 2006, http://www.economist.com/displaystory.cfm?story_id=6919558)

5. ÜBERKUUL. » These machines are screamers - Saturday, May 27, 2006

[…] No, herra "PC" ja nuoriherra "Mac" jubailevat Applen uusissa mainoksissa, joiden viesti on suurinpiirtein "Mac rocks and PC sucks". No ehkei ihan näin kuitenkaan ole. Ensimmäisen Applen Intel-läppärin vinkuna- ja kuumentumisongelmat saivat jopa Apple-fanaatikot barrikaadeille. Apple ei kuitenkaan myöntänyt että ongelmia oli, sillä aika parantaa haavat ja ihmismuisti on lyhyt. Steve Jobsin "we really take care of our customers"… kuulostaa tässä kontekstissa aika ontolta. Tässä erään turhautuneen Mac-miehen näkemys asiasta: […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: