jump to navigation

No mutta tottakai! Monday, July 31, 2006

Posted by Sami Oinonen in status quo.
trackback

mustasaari.jpg

“Palauttaisitteko ystävällisesti tyhjät astiat sisälle astiakärryyn, kiitos.”

Kyltti Mustasaaren terassilla.

Comments»

1. pni - Tuesday, August 1, 2006

Minä palautin. Palautitko sinä?

2. Sami Oinonen - Tuesday, August 1, 2006

juu en, otin kuvan just kun oltiin syöty ja oli kiire lautalle, kyllä nauratti. meidän pöytä tuo etuoikealla. jätin varmuuden välttämiseksi vielä aika monta korvaria siihen pöydälle, että varmasti kamikazelokit löytäisivät nopeammin saaliit.

Huikkasin ovelta vielä kahvilan tytöille, että “legendaariset korvapuustit teillä, mutta että on joillakin otsaa jättää pöydät notkolleen astioita, miten se nyt niin vaikeaa on muutama metri kävellä ja kantaa astiansa kuten on kehotettu. Eivätkö ne ihmiset tajua, ettei tämä mikään engeli tai strindbäri ole, jossa kahvi maksaa 17 euroa just sen takia että siihen hintaan sisältyy henkilökunnan palkat, siis niiden työntekijöiden, jotka sitten siivoavat pöydät ja pitävät paikat siisteinä.”
🙂

3. Tero Heiskanen - Tuesday, August 1, 2006

Tässä asiassa rajanveto ei ole ihan yksinkertaista. Palvelustahan me maksamme, jos käytämme kahvilaa tai ravintolaa, niin ei voida koko ajan lipsua siihen suuntaan, että yhä enemmän asiakas tekee itse ja silti maksaa korkean hinnan. Esim. kahvilan pointti on se, että päättää maksaa enemmän tuotteista, jotka saisi huomattavasti halvemmalla kaupasta, jotta saa myös palvelun, joka luo tilanteesta rentouttavan ja miellyttävän. Jos jotain täytyy tehdä itse, jotta kaikilla olisi mukavampaa, niin ei se niin kauheata tietenkään ole, mutta mikä on sopiva määrä palvelua ja itsepalvelua kullekin on vaikea kysymys. Ehkä ongelma aiheutuu siitä, että ei ole läpinäkyvää mistä oikein maksetaan. Kaikki eivät näe palvelua samanarvoisena, joten esim. roskien siivoamispalvelu kuuluu jonkun mielestä hintaan ja toisten mielestä ei, jolloin voi siivota itse? Vaikea kysymys, mutta ainakin kun on palvelualasta kysymys niin kaikinpuolin järkevää, että palveluntarjoaja tarjoaa niin paljon palvelua kuin asiakas on valmis ostamaan ja ei voida lipsua siihen tilanteeseen, että hinta palvelussa on säilynyt samana kuin ennenkin, mutta asiakas tekee yhä enemmän itsepalveluna.

4. Sami Oinonen - Tuesday, August 1, 2006

tero: niinhän se on kun sanot, mutta mustasaari on seurakuntayhtymän ylläpitämä paikka ja kahvilan hinnat ovat mielestäni aika marginaaliset. uskon, että valtaosa sen vakkarikävijöistä tämän ymmärtää ja on valmis jätteensä keräämään. onhan siellä toki vuosien varrella hinnat nousseet, muttei sentään ihan peruskahvilatasolle.

5. erkka - Wednesday, August 2, 2006

Kiistelen kahvilassa aina itseni (ja joskus muidenkin) kanssa täytyykö minun palauttaa astiat vai ei.

Jos kahvilassa on tyhjistä pöydistä pulaa tai meininki haiskahtaa jonkin sortin järjestötoiminnalta, niin silloin kerään astiat pyytämättäkin. Muutoin jätän astiat pöytään ja pyrin livahtamaan huomaamatta ulos (lasku maksettuna kuitenkin).

6. Marjut - Wednesday, August 2, 2006

Ei mene mulle jakeluun se, mikä siinä astioiden palauttamisessa on niin kovin vaikeaa. Mieluummin maksan siitä,että palvelu on asiantuntevaa ja ystävällistä tiskin takana, ja kuskaan kipponi kärryyn ihan itse.

7. Sami Oinonen - Wednesday, August 2, 2006

erkka: tuo periaate (miinus incognito-livahdus) kuulostaa asialliselta

marjut: ja sitten kun palvelu tökkii, niin joskus sitä jättää hiljaisena vastalauseena astiat pöytään, sillä kuka sitä ääneen kritisoisi paitsi jälkeenpäin

8. m-p halonen - Thursday, March 27, 2008

onhan se näin että kahvilassa jossa on tasoa asiakkaan ei tarvitse itse kantaa astioita sisälle astiakärryyn!nykypäivänä ollaan siirtymässä siihen niin sanottuun itsepalveluun jossa kohta asiakkaat valmistaa kahvinsa ja noutaa kupinin ja kaataa siihen sen kahvin..vie pöytään..juo sen siellä nautinnolla….tulee kupin kaa sisään aina keittiön puolelle asti ja tiskaa sen seuraavaa käyttöä varten!hinta on minusta sen mukaista siirryttyämme hienosti euro aikaan että sillä pitäisi saada vastaavaa palvelua kuten että kahvilan hoita ottaa ja vie sen kupposen sinne kärryyn…tai vaikka kysyäisee ohimennessään saisiko olla lisää kahvia ja tuoretta pullaa.

9. m-p halonen - Tuesday, September 23, 2008

marjutille…öö..joo tuota kun katsoo kahviloissa tällä hetkellä vallitsevaa hintaa minkä verran joudumme maksamaan kahvi kupista niin kyllä mä olen sitä mieltä että niissä kahviloissa noi myyjät voisivat olla siihen hintaa oikeesti ystävällisempiä ja kahvilan toimesta siivota ns asiakkaan jäljet pöydästä pois ja toimittaa astiat pesukoneeseen…..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: