jump to navigation

Kassalla on sinulle asiaa Saturday, August 19, 2006

Posted by Sami Oinonen in kuluttaminen.
trackback

buy-buy-buy.jpgJoka ainoa kerta mietin ruokakaupan kassalla, sen lisäksi että mistä se kassan hihna tulee ja minne se menee, sitä, miksi se hihna on musta. Miksei vaikka sininen tai läpinäkyvä? No, samaa on varmasti miettinyt Adver-Beltin pellepelottomat, sillä he ovat innovoineet kuinka käyttää sitä mainostilana. He vakuuttelevat:

INCREASE YOUR POINT-OF-SALE PROFITS FOR YOUR OWN PRODUCT

This new world of point-of-sale advertising for checkout counter tops is the primary non-utilized rentable space in the supermarket that can generate unparalleled profit opportunities. These covers can be instantly removed and reapplied for different advertising campaigns.

Olisi varmaan järkevämpää houkutella mainoksin ennen ostoksia eikä maksettaessa. Toisaalta, onhan tuossa jotain hyvääkin. Ehkei ole kaukana se hetki, jolloin kassalla ollessani minulle tarjoillaan henkilökohtaisia mainoksia, johon yhdistetään kaupan kanta-asiakaskorttini asiakashistoria. Kuten:

“Sami, muistathan ostaa ensi kerralla taas sen kahvipaketin sillä viime viikolla ostamasi paketti alkaa olemaan varmasti jo finito + älä unohda niitä feivrittikeksejäsi myöskään, ne ovat muuten ensi viikolla tarjouksessa. Ja muista, että tuoreen parsan lyhyt mutta sitäkin maukkaampi kausi lähestyy, tsekkaappas saitiltamme parsahyveen resepti extraordinaire.”

Ja samat sävelet ostokuitin toiselle puolelle. Tuollaisesta voisin vaikka innostua.

[Adver-Belt via MIT Advertising Lab]

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: