jump to navigation

Mannerlaatat murtuvat Wednesday, September 27, 2006

Posted by Sami Oinonen in brändit, innovaatiot, trendit.
trackback

Competitors will know years ahead in some cases what fields we’re working on… We’ve decided we’ll take that risk and seek our competitive advantage elsewhere.

John Kelly, SVP, Technology and Intellectual Property, IBM

New York Timesin mukaan IBM julkistaa patenttihakemuksensa webissä. Yhtiö toivoo olevansa esimerkkinä muille suurille patentinhaltijoille, jotka ibarin lailla käyttävät hervottomasti aikaa kilpailijoiden patenttien analysointiin ja kaikennäköisten patenttierimielisyyksien ja -oikeudenkäyntien soissa tarpomiseen.

Ei ole kovin vaikeaa kuvitella mistä IBM sitten hakee kilpailuetua olemassaolevan patenttiportfolion merkityksen vähentyessä. Yhtiö pyrkii, ei pelkästään luomaan sisäisen innovointia edistävän yrityskulttuurin, vaan myös rakentamaan uusia innovointia edistäviä toimintatapoja koko sidosryhmäverkostolleen.

IBM uskoo todennäköisesti, että näillä mekanismeilla se saa parannettua innovaatioidensa laatua. Kun asiakkaat, toimittajat ja työntekijät osallistuvat innovointiprosessiin, niin lopputuloksesta tulee heidän palautteensa kautta enemmän merkityksellisempi. Kaikille osapuolille. Jalo ajatus.

[NY Times + IBM]

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: