jump to navigation

Rakastan häntä enemmän kuin autoani Monday, October 2, 2006

Posted by Sami Oinonen in trendit.
trackback

wiffiti-reality.jpg
Niinpä niin. Digitaaliset graffitit ovat ns. kuuminta hottia. Tai kuten saksalaiset sanoisivat hottia shittiä. Jopa The Economistin Technology Quarterly-osiossa käsitellään näitä esim. rakennusten julkisivuihin ja julkisten tilojen seinille heijastettavia tekstiviestejä.

Kännykät ovat avainasemassa kun puhutaan ryhmien ja joukkojen uusista kommunikointitavoista. Maailmassa lähetetään päivittäin yli miljardi tekstiviestiä, ja kehittyneissä maissa lähes kaikilla alkaa olla jo kännykkä. Potentiaalia siis on. Varsinkin jos viestintään liitetään lokaatiotietoa.

Digitaaliset graffitit palvelevat parhaimmillaan, kun niillä viritetään jotain julkista keskustelua tai ne valjastetaan “smart mob“-toimintaan. Tokihan ne toimivat mainoskanavina tai tiivistäessään jossain tilassa olevien ihmisten kollektiivisen tunnelman (ja henkisen vireystilan) kuten kuvassa olevan baltimorelaisen Santa Fe Cafe-kahvilan asiakkaat voisivat meillekin todeta.

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: