jump to navigation

Täysin perätön huhu – osa 2 Saturday, October 7, 2006

Posted by Sami Oinonen in brändit, innovaatiot, web.
trackback

google-oct-6-youtube-rumour-closing.jpg
Googlen YouTube-huhu sai perjantain aikana loppujen lopuksi käsittämättömän paljon palstatilaa ja Googlen kurssikin jäi kivaan nosteeseen. Kaikki vähänkin kynnelle kykenevät mediat levittivät huhun ilosanomaa ja blogit täyttyivät puolesta-vastaan-kommenteista ja (tietenkin) huhuilija Arringtonin teilaamisista.

Jos minä olisin Google ja olisin aikeissa ostaa jonkin pienemmän pelurin, niin ehkä minä päättäisin sysätä liikkeelle aiheesta huhun vain saadakseni selville tuhansien fiksujen ihmisten suhtautumisen ja näkemykset perusteluineen.

Onkohan Google höynäyttänyt meitä pohtimaan puolestaan menestyksekkään onlinevideopalvelun konseptia, sillä terävimmät puheenvuorot ovat olleet nimenomaan niitä joissa on pohdittu eri näkökulmista kummankin osapuolen nykyisiä vahvuuksia ja heikkouksia. Nerokasta businessideoiden työstämisen ulkoistamista, jos näin olisi. Sitähän voisi kutsua vaikka termillä “hush-hush crowdsourcing“.

Blogimeren pulssin analyysi antaisi minulle, olisinpa sitten Google tai huhun ostokohde, varmasti myös pelimerkkejä itse neuvottelutilanteessa.

Comments»

1. Smunder - Saturday, October 7, 2006

Jossain määrin yllätyin, kun jopa tämän aamun Helsingin Sanomat oli uutisoinut huhusta taloussivuillaan.🙂

2. Sami Oinonen - Saturday, October 7, 2006

jep, niin oli tehnyt, mutta hesarin lähde oli WSJ, jonka lähde olikin sitten ehkä vain Techcrunch/Arrington🙂


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: