jump to navigation

Hitti vuonna 2007 tai 2008 tai… Thursday, December 28, 2006

Posted by Sami Oinonen in innovaatiot.
trackback

uberkuul-2d-code.jpg

Comments»

1. PA - Thursday, December 28, 2006

currently the most popular type of two dimensional code in Japan

How cool is that? Big in Japan!

2. Petja Jäppinen - Thursday, December 28, 2006

!

3. Ms Zepander - Thursday, December 28, 2006

Paljonkaan tajunnut, mutta voishan tommoset vaikka ripustaa korviin.

4. Sami Oinonen - Thursday, December 28, 2006

PA: Japanilaiset ovat siis aivan sekaisin näistä, näitä on joka paikassa, lehdissä, julisteissa, käyntikorteissa… ja kamerakännyt vain suhisevat kun ihmiset ottavat kuvia noista. Tuosta sivulla olevasta 2D-koodistakin kun ottaisi kuvan sitä ymmärtävällä kamerakännyllä, niin siinähän lukisi “https://uberkuul.wordpress.com” ja tämän voisi sitten näppärästi tallentaa kännykän webbiselaimeen, lähettää kaverilleen jne. Helpottaa elämää ei muuta, mutta ehkä se riittääkin.

Ms Zepander: Niin ajattele, olisit blogisi kävele mainos jos sinulla olisi tuollainen blogisi osoitteenmukainen koodikorvis. “Ai, sä haluut tietää mikä mun blogi on? No ota kuva korviksistain, ja kännysi kääntää bitit webbiosoitteekseni. Voit tsekata blogin heti, tässä ja nyt.”

5. kervå - Thursday, December 28, 2006

Joo, paljon helpompaa väsätä korvikset, ottaa kuva jne, kuin sanoa se osoite ?

6. Sami Oinonen - Thursday, December 28, 2006

kervå: jep, osuit asian ytimeen, jos minulle sanottaisiin se osoite niin melko varmasti minä sen heti unohtaisin. Minä en ainakaan muista esim. yhtään blogitapaamisissa minulle esiteltyä uutta blogia. En vaikka blogin nimi seisoisi kissankokoisin kirjaimin t-paidassa.

Ja vaikka muistaisin, niin minähän joutuisin sen osoitteen näpyttelemään pienin sormin kännykkääni, arvaa kiinnostaako. Tuolla tavalla se tulee automaattisesti. Ja onko persoonallisempaa modernin ajan korua kuin kaksiulotteisen viivakoodin sisältävät korvakorut, tai mitään henkilökohtaisempaa. Ajatteles nyt: “Minun blogini korvissain”. Tatuointina toimisi myös, ja miksei t-paidassa.

30 miljoonaa japanilaista ei voi olla väärässä! Tuotantoon!

7. Schizo-Janne - Friday, December 29, 2006

Noi koodit (tai jokin niiden uudempi muoto) tulee yleistymään täälläkin, kun mobiili-internet lyö ihan oikeasti läpi. Itse kuitenkin kohdistaisin katseen hakukoneiden ja -palvelujen suuntaan. Ne tulevat olemaan se tosi iso hitti myös kännyköiden piirissä. Vuodesta en sano mitään. Suomessa ehkä vuonna 2010 jälkeen …

8. Sami Oinonen - Friday, December 29, 2006

Schizo-Janne: Mutta eihän tulevaisuudessa tarvitse mitään hakea, sillä kun kännyköissä alkaa olla vakiona gps, rfid ja muut kivat lyhenteet niin relevantti informaatio suorastaan syöksähtelee luoksesi … aivan kuten Minority Reportissa 🙂

9. Schizo-Janne - Friday, December 29, 2006

Joo. Tuota varmaan jotkut ajattelee. Mutta kun se nykypäivän sana on “pull” eikä “push”. Ja pitäähän sen mikä on relevantia informaatiota kuluttajan päättää (ja päivittää) itse eikä luurien valmistajat (ja tässä hommassa auttaa juuri nämä hakukoneet ja -palvelut). Jos näin ei saa tehdä, niin taitaa ne luurit jäädä kauppojen hyllyille pölyttymään.

10. Ms Zepander - Friday, December 29, 2006

“olisit blogisi kävele mainos”

Olisin? Mähän oon.

11. Sami Oinonen - Friday, December 29, 2006

S-Janne: jep, totta, kuluttaja päättää aina, mikä on juuri hänelle relevanttia ja sen mukaan vain sallitut ja häntä hyödyttävät mainokset singahtelevat kännykkään…. koska viime kädessä hän itse antaa siihen luvan.

Ms Zepander: Ehkä olet, mutta eipä täällä Kirkkonummen suunnalla kävelevää blogimainostasi ole juuri näkynyt. heh heh bruhahahaa

12. PA - Saturday, December 30, 2006

Mutta kun se nykypäivän sana on “pull” eikä “push”.

Vaan eivätkös kaikki syötekohkaajat nimenomaan hihku, että se on push eikä pull, jahka pullistelu on kerran hoidettu ja kiinnostavat syötteet tilattu.

13. Sami Oinonen - Saturday, December 30, 2006

PA: Niinpä, kyllähän päivän moodi on pull-push, kaksivaiheinen kuluttajan viime kädessä määrittelemä. Pullush?

14. V. - Sunday, December 31, 2006

Hetkinen seis! Olen ehkä liian kännissä taas, mutta eihän tuossa ole mitään uutta?

Sen lisäksi että matriisikoodeja on ollut suomessakin käytössä jo kauan (katsokaapa vaikka HK-ruokatalon tuottamien broilerin fileepakkauksien etikettejä), olisihan yksiulotteisia viivakoodejakin voinut vaikka tatuoida perseeseensä blogiansa mainostaakseen, vai?

Voisiko se vuoden 2007 hitti olla vaikkapa ihon alle asennettava RFID-tagi, johon voisi sitten tallentaa vaikkapa oman seuranhakuilmoituksensa, top 10 -soittolistansa tai muuta paskaa halukkaiden ohikulkijoiden luettavaksi.

Ja sitä paitsi, matriisikoodit, RFID, konenäkö ja muut merkintä- ja tunnistusmenetelmät löytänevät paikkansa ennemminkin kappaletavaratuotannon sovelluksista kuin mobiilista internetistä.

15. Sami Oinonen - Sunday, December 31, 2006

V: olet valveutunut yksilo. RFID on hallelujaa logistiikan nakokulmasta. En kuitenkaan tuikkaisi tagia ihon alle vaan vaikkapa johonkin aina mukana olevaan kannettavaan laitteeseen. HK-tuotteista en osaa sanoa juuta enka jaata, silla kasvissyojana mina suorastaan lankean veltoille polvilleni Prisman kymmenmetrisen makkaratiskin edessa.

16. Jazmanaut - Tuesday, January 9, 2007

Eiks toi oo oikein Suomalainen keksintö?

Mites olis sellanen viilee tekstintunnistus puhelimeen, että kun ottais esim. nettiosoitteesta kuvan, niin se tallentais sen NETTIOSOITTEENA!!! ja sen vois ihminenkin tarvittaessa lukea suoraan.

Niin niin… Liian yksinkertaista. Tiedetään.

17. Sami Oinonen - Tuesday, January 9, 2007

en tiedä saattaa olla, asiasta ei liene standardeja vielä olemassa

ideasi on loistava, mutta liian yksinkertainen. kyllä se tuolla koodillakin käy hujauksessa. kokeile vaikka.

18. Juho - Tuesday, April 24, 2007

Kokeilinpa juuri täkäläisellä kännykälläni ja toimiihan se hyvin.

Mainio blogi. Luen usein mutta jätän ekaa kertaa kommentin vasta nyt.

19. Sami Oinonen - Tuesday, April 24, 2007

Kiitos kannustuksesta. Hienoa, että koodi toimii. Vuosi on kohta puolessa välissä, mutta ei nuo koodit ole aaltoja vielä kohottaneet täällä. No, ehkä ensi vuonna.

20. Juho - Tuesday, April 24, 2007

Aika harvassa eurooppalaisessa puhelimessa on tuo ominaisuus. Eikä sitä ole edes täällä Japanissa myytävissä Nokia-puhelimissa. Taas yksi syy miksi Nokia ei mene kaupaksi Japanissa.


Leave a reply to Juho Cancel reply