jump to navigation

Kyllähän minä, mutta entäs muut? Tuesday, January 9, 2007

Posted by Sami Oinonen in status quo.
trackback

not-my-concern.jpg
Tekstiviesti tervehtii kännykkää.

“Sami, olen pyöreässä pöydässä, mustat hiukset, mustat vaatteet…”

Katson tekstiviestiä tyhjä ilme kasvoillani. “Että tuollaista tupsahti.”

Onkohan tämä se sama jolta tulee aina niitä “Onko sinulla jossain joku joka kaipaa sinua…”- viestejä.

Katson ympärilleni. Täällä dungeonissa ei kyllä nyt mitään pyöreää pöytää näy. Lopetan himmelien teon, riennän ihmisten ilmoille ja avaan uskollisen tietokoneeni. Voi ei, hyrräni pyörähtää vingahtaen ja tajuan, että minunhan pitäisi olla juuri tähän aikaan tai itse asiassa jo kymmenen minuuttia sitten noin 30 kilometrin päässä toisaanna.

Tajuan pikaisen laskutoimituksen jälkeen, että moottoripyörälläkin olisin paikalla vasta 10 minuutissa. Tipautan henkiset hanskani tiskiin, klops, ja soitan apeana tekstiviestin puhelinnumeroon.

Kerron pahoitellen, että minä olen kyllä siellä, mutta juuri tapahtuneen aikapoimurepeämän takia hän ei vain näe minua ja välillämme oleva eetteripyörremyrsky estää minua kuin takiainen tulemasta paikalle. Että kaikkeni yritin, mutta…Hän ihmettelee aikapoimurepeämän ja kännykänsoittamisen välistä mahdotottomalta tuntuvaa yhtälöä, mutta sanon että tämä onkin mystinen repeämä, pahinta lajia.

Hän hyväksyy vakuuttavan selitykseni ja sovimme uuden ajan.

Pohdin hetken tapahtunuta ja sen merkitystä suuremmassa pyörässä. Tämä oli elämäni toinen kerta kun olen täysin missanut tapaamisen. Sanon “toinen kerta” vaikken edes muista sitä ensimmäistä kertaa, mutta olisi jopa minulta aika härskiä vaatimattomuutta väittää, että tämä olisi ensimmäiseni koskaan.

Mutta “toinen” kuulostaa sellaiselta minkä voin juuri ja juuri hyväksyä. Tuohon lukuun ei tietenkään lasketa sitä, että säännönmukaisesti olen keskimäärin 10-15 minuuttia myöhässä tapaamisesta kuin tapaamisesta. Tämä ei ole tosin minun vikani, vaan systeemin.

Tiedän, sillä minulla on kerrottu, että on todella ärsyttävää jos jotkut ovat aina säännönmukaisesti myöhässä. Mutta minkäs teet, ottakaa minulta pois sähköposti, kalvokone, webselain ja kivat webbisaitit, niin olen varmasti ajoissa paikalla. Mutta missä ovat sitten muut, kysyn ma.

Tunnustettakoon tässä, että olen myös pilkkinyt kerran palaverissa, kerran näpytellyt sähköposteja enkä suinkaan palaverin muistiinpanoja ja kerran ja vain kerran ajatellut palaverissa hyvin maallisia asioita.

Comments»

1. Kata - Tuesday, January 9, 2007

Säännöllinen myöhästely ON ärsyttävää.
Kiitos linkistä, piristi sairaslomapäivääni! Patton on kuningas.

2. Sami Oinonen - Tuesday, January 9, 2007

Kata: Niin on todella ärsyttävää varsinkin jos se sattuu omalle kohdalle itsensä toimesta.

(Sanoisin jopa, että Patton on Jumala.)

3. Kata - Tuesday, January 9, 2007

Just niin. Jos muut myöhästelee, tulen ihan raivokkaaksi, mutta jos itse myöhästelen (mitä en siis yleensä tee, vain kerran viidessä vuodessa) voisin ruoskia itseäni.
Kuuntelen juuri uutta PJ Harvey Peel Sessionsia. Siinä on eka puoli täynnä vanhoja biisejä 90-luvun alulta. Aivan hurmaava. Jos et vielä tunne, niin suosittelen!

4. Sami Oinonen - Tuesday, January 9, 2007

pj harvey on jäänyt vähemmälle, kiitos vinkistä. Tänään olen kuunnellut tiuhaan Portisheadia. Ihanaa.

5. Angela - Thursday, January 11, 2007

Minusta on taas erittäin ärsyttävää sellainen, kun pitää lähteä ylietuajassa joka paikkaan. Mitä järkeä on esim. seisoa dösäpysäkillä minuuttitolkulla. Siinä ajassahan ehtii tehdä vielä vaikka mitä: lukea s-postit, vaihtaa kuteita, käydä vessassa, lisätä huulipunaa, tarkistaa kamat yms. Mulla on yksi kaveri, joka suorastaan liioittelee tässä “hyvissä ajoissa” lähtemisessä. Se saa minut suorastaan hyytymään ja viivyttelen jotenkin tahattomasti mitä enemmän toinen tekee lähtöä…toinen on sitten ihan täpinöissään ja toinen ihan hyytynyt! Että sellaista.

6. Sami Oinonen - Thursday, January 11, 2007

joo, ajattelen, että vanhempana on sitten kai aikaa olla ajoissa paikalla, ehkä jopa hyvinkin ajoissa. Nyt kyllä jokainen odotteluun hukattu minuutti tuntuu pahalta, onneksi on kännykässä webbiselain ja sähköposti – elämä mallillaan


Leave a Reply

