jump to navigation

Tarpeetonta small talkia osa #35499 Tuesday, March 20, 2007

Posted by Sami Oinonen in bizarre.
trackback

Puhelin soi. Jaaha, Morten näyttäisi olevan. Varmaan se taas soittelee aaltoja saaneiden powerpoint-animaatioideni perään.

“Sami Oinonen puhelimessa, kuinka voin sinua Morten tällä kertaa auttaa?”

Onks huono hetki?”, Morten kysyy.

“Onko huono hetki kysyt velihyvä. Vallan merkillistä. Mitä vastausta itse asiassa odotat? Sitäkö, että sanon, että on todella huono hetki ja olen niin kiireinen, etten edes puhumaan pysty ja vain siksi vastasin puhelimeen. Että tämän kaiken sinulle kertoisin. Kuulostaa varsin hullunkuriselta, eikö?

Vai etkö odottanutkaan minun sanovan, että on huono hetki? Veikkaan, että näin juuri ajattelit. Eli aivan turhaa small talkia tuo kyssäri. Vaikka arvostankin small talkia, tuota “kielitieteessä sosiaalisia suhteita ylläpitävää ja edistävää keskustelua, jonka tarkoituksena on muun muassa rentouttava yhdessäolo, “jään murtaminen” ja oleminen yhdessä sanomatta mitään tärkeää ja haitallista, mikä usein edeltää siirtymistä varsinaiseen asiaan”, niin eihän sitä nyt joka paikkaan ole pakko tunkea. Vai onko?

Menisit hyvä mies suoraan asiaan. Sillä eikö nyt ole päivänselvää, että jos minä vastaan puhelimeen ja näen kuka soittaa ja sinä tiedät sen, niin minulla on aikaa juuri silloin puhua puhelimessa. Eikö kuulostakin järkevältä? Jos minulla ei olisi aikaa, en vastaisi ja saattaisin jopa lähettää tekstiviestin kertoen, että soitan hetken kuluttua. Ja eikö meidänkin olisi jo aika siirtyä kommunikaation ylimmälle tasolle, eli telepatiaan? Olemmehan niin kauan tunteneet toisemme, että se olisi kaikinpuolin tehokkain ratkaisu.”

“Sami, mutta nyt minulla ei ole enää aikaa. Palataan.”

“ö…mutta minä en ole vielä lopett…” [klik…tuut, tuut, tuut]

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

