jump to navigation

Muuta ihmiselämiä. Muuta organisaatioita. Muuta maailmaa. Thursday, September 20, 2007

Posted by Sami Oinonen in brändit.
trackback

old-weak-and-pregnant-by-kees-sarah.jpg
Se mitä Wharton edellä, niin Stanford perässä. Liikkeenjohdon koulutusohjelmien kirjossa on vaikeaa erottua enää substanssilla, niinpä erottaudutaan mielikuvilla. Stanford kutsuu uransa keskivaiheilla olevia johtajia liikkeenjohdon koulutusohjelmaansa näin:

One Program. Ten Months. Fifty-Six Peers. Exponential Growth.

Proggis kestää siis kymmenen kuukautta ja osallistujia on liki 60. No tämähän on selvää. Mutta mitä tuolla “eksponentiaalisella kasvulla” halutaan sanoa? Kasvaako osallistuja kurssin avulla seuraavan vuosikymmenen globaaliksi johtajaksi ja on näin tuleva sinkauttamaan edustamansa yrityksen voitosta toiseen? Vai kuvataanko tällä osallistujille taattua henkistä kasvua? Ja ei ihan pientä itsevarmuuden hytinää vaan aurasta organisaatioon säkenöivää ylitsevuotavaa asiakaskeskeisyyden ja liidershipin joukkopsykoosia?

Ehkä tuota mielikuvan terää olisi kannattanut hioa hieman. Esimerkiksi näin:

One Program. Ten Months. Fifty-Six Peers. World Domination.

Hieman korkeammalle ne tavoitteet siis. Ja ei enää sitä iänikuista ja samaa buzzword-jadajadaa. Stanfordin liikkeenjohdon koulutusohjelman iskulause on onneksi eittämättä parhaimpia koskaan:

Stanford Graduate Business School – Change Lives. Change Organizations. Change the World.

Lopusta puuttuu vain “Hell Freaking Yeah!”, sitten se olisi täydellinen.

Aamen. (via)

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: